Ortodonti Fiyatları
kanal tedavisi
Kanal Tedavisi
26 Aralık 2016

Ağrısız Diş Çekimi (Herkesin Sevdiği Yöntem:)

Ağrısız yapılan diş çekim ücretleri Türkiye’nin ilinden iline, ilçeden ilçeye, hatta hastaneden hastaneye farklılık göstermektedir. Bu durumun sebepleri hastanın maddi durumu, Dişi çekecek olan diş hekiminin sektördeki deneyimi, hastane ya da muayenehanenin konumu bulunduğu bölge, çıkan 20’lik dişlerin konumu gibi birçok durum fiyatı etkilemektedir. Yani İstanbul da olan fiyatlarla Ankara da olan fiyatlar arsında farklılıklar olabilir. Bu durum kafanızda soru işareti uyandırsa da bence fazla düşünülecek bir durum değildir. Aksine zamanında yapılması gerek bir durumdur. Aksi takdirde ağrılı sızılı zamanlar sizleri bekliyor olacaktır. Bunun yanında bozulan diş sıranıza ve üst üste binen dişlerinize de bir tedavi uygulanacak ve sağlığınızdan olmanıza sebep olacaktır. Bu durumun önüne geçebilmek için zamanı geldiğinde dişlerinizi çektirmek en doğrusu olacaktır. Ağrısız diş nasıl çekilir hususunda diş hekimlerinin belirlediği bir standart yoktur.

Ağrısız diş çekimi fiyatları sosyal sigortalar kurumu yardımıyla da karşılanabilir. Bu durumun olabilmesi için sosyal sigortalar kurumunun belirlemiş olduğu standartlara göre diş çekim yöntemi uygulanmalıdır. Dişler çekildikten sonraki tedavi sürecini karşılamayabilir. Çünkü 20’lik dişler aslında hem önemli olan hem de gereksiz olan dişleridir. Bu dişlerin çıkması esnasında diğer dişlerinizi zorlayabilir ve dişleriniz üst üste binebilir. Üst üste binen dişlere de tel bağlama, kaplama gibi bir tedavi uygulanacağından dolayı sigortanız bu durumu karşılamayabilir cebinizden ücret ödemek zorunda kalabilirsiniz. Fakat ağrısız diş çekimi yaptırmak için ek bir fiyat talep edilmez.

20’lik dişleriniz çıkmaya başladığında yapacağınız ilk işlem bir diş hekimine danışmaktır. Diş hekiminiz sizden diş röntgeni isteyecektir. Daha sonra dişlerin durumu hakkında bilgi edindikten sonra size en uygun tedavi yöntemini seçecektir. Ya da dişiniz daha tam olgunluğa ulaşmadı ise sizi ileri bir tarihe kadar bekletecek ve dişin olgunlaşmasını bekleyecektir. Daha sonra oluşan dişin çekim süreci uygulanacaktır. Bu durumda farklılık gösteren bir durumdur. Her insanın 20’lik dişleri standart çıkmadığından dolayı doktorunuz ya ameliyat yöntemini seçecek ya da kolay bir diş çekimi gerçekleştirecektir. Bu sayılan nedenlerden dolayı ağrısız diş çekim ücretleri farklılık göstermektedir. Ayrıca bu süreç kesinlikle diş tedavisi hekimine danışarak geçirebileceğiniz bir süreçtir. Eğer dişçi fobiniz var bu durumun kesinlikle önüne geçmelisiniz. Bu dişlerin neden olacağı durumlarla karşılamak ve daha fazla ağrı çekmek istemiyor iseniz kesinlikle diş hekiminize danışmalı ve dişleriniz hakkında bilgi edinmelisiniz.

Tüm dişleriniz çıkarken ki dişlerinize uyguladığı kuvvetler sonucu dişleriniz birbiri üstünde kayma yapar ya da üst üste binme işlemini gerçekleştirir. Bu durumda size ekstra olarak maddi ve zaman kaybı yaşatacaktır. Bu dişlere tel kaplama, normal kaplama hatta üst üste binen işlerin çekilmesi ile implant tedavisinin uygulanması gibi daha da çok tedavi yönteminin uygulanmasına neden olabilir. Bu yüzden 20’lik dişler herkes için baş ağrısı uyandıran, gereksiz zaman kaybı yaşattıran ve aşırı derecede ağrılı geçen bir süreç olarak diş hekimler ve insanlar tarafından sevilmeyen bir süreçtir. Aşırı derecede yaşayacağınız ağrılar yüzünden ciddi rahatsızlıkla yaşayabilir, geceleri uykusuz zamanlar geçirebilirsiniz. Bu ağrılı süreçleri yaşam istemiyorsanız gerekli zaman da ön tedbir alarak diş hekiminize danışmalı ve diş hekiminizin belirlediği işlemleri uygulamalısınız. Böylelikle ağrılı bir süreç geçirmek zorunda kalmayacak aksine daha sağlıklı bir dişlere sahip olacaksınız. Gereksiz maddiyat ve zaman kaybı yaşamak zorunda da kalmayacaksınız. Bu yüzden erken konacak teşhisler sizin yararınıza olacaktır. Bu durumu göz önünde bulundurarak genç nesillere de ön ayak olup onları bilinçli yetiştirmede katkınız olacak ve onların daha da bilinçlenmesini sağlayacaksınız.

Bir önceki yazımız olan Ortodonti Fiyatları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.