Diş beyazlatma
29 Aralık 2016
Diş teli

Diş Teli Nedir?

Diş sağlığını kaybeden kişiler için birçok tedavi yöntemleri geliştirilmiş ve geliştirilmeye de devam etmektedir. Birçok tedavi yönteminin uygulanıyor olması ise bunların bir göstergesidir. Kişilerin yaşadıkları diş estetiğini bozan durumlar, görsel bir bozukluğa neden olurken bunun yanında fonksiyon kayıplarına da sebep olmaktadır. Kişilerin dişlerinde meydana gelen azalmalar ya da çapraşıklaşmalar onların yemekleri çiğnemesinde sorunlara neden olduğu gibi konuşmada zorluklara da neden olmaktadır. Bu sorunlarla karşılaşan kişilerin ise en kısa sürede bir diş hekimine başvurmaları ve mevcut şikayetlerini ortadan kaldıracak tedavi yöntemleri hakkında bilgi almaları gerekmektedir. Böyle bir durumla karşılaşan kişiler ülkemizde oldukça şanslıdır. Çünkü devlete bağlı sağlık kuruluşlarının yanı sıra birçok özel sağlık kuruluşu bu noktada kişilerin yardımına koşmakta ve yüksek başarı oranlarıyla beraber kişilerin sorunlarına çözümler üretmektedir.

Diş tedavilerinden günümüzde büyük başarı elde edilen tedavi yöntemleri ortodonti adı altında toplanmıştır. Bu tedavi yöntemi ise genellikle diş teli olarak bilinmektedir. Bu tedavinin uygulanmasındaki amaç ise dişlerin mevcut diziliminde olan bozuklukların giderilmesidir. Bu yolla uygulamaya başlanılan tedavide kişilerin dişlerin tel adı verilen araçlar takılır ve tedavi süresi başlamış olur. Öncelikle şunu söylememiz gerekmektedir ki bu tedavi uzun bir süreci kaplamaktadır. Bundan dolayı sabırlı olmanız gerekmektedir. Ayrıca tedaviye karar verdiğiniz andan itibaren hekiminizi iyi seçmeniz gerekmektedir. Çünkü her dişe yerleştirilen bu teller ince bir işçilik gerektirmektedir. Hekimlerin ufak bir hatası bile geri dönüşü zor durumlar ortaya koyabilir.

Braket adı verilen tedavi araçları dişler üzerine yerleştirilir ve tedavide kullanılan teller de bu braketlerin içerisinden geçirilir. Bu uygulamanın yapılmasının nedeni dişlerdeki baskıyı azaltmak ve bulundukları konumda sabitleşmesini sağlamaktır. Duruma göre farklılık gösteren tedavisi çoğunlukla bir yıllık bir süreyi kaplamaktadır. Tabii ki bu süreyi kısaltmak ya da uzatmak tamamen sizlerin elinde olan bir durumdur. Eğer tedavi sırasında herhangi bir diş ya da diş eti problemi yaşamaz, doktor tavsiyelerine uyar ve diş temizliklerinize gereken önemi verirseniz tedavi süresi normalinden daha önce tamamlanacaktır. Çünkü tedavi sırasında karşılaşacağınız bir sağlık problemi tedavinizi kesintiye uğratacaktır. Zorlu bir süreç olmasına rağmen diş teli tedavisi yaptıran kişilerin tedavi boyunca, tedavinin bittiği ve aynanın karşısına geçtikleri günü hayal etmeleri gerekmektedir. Çünkü bu tedavi sonrasında sorunlarınızdan tamamen kurtulmuş ve estetik bir diş görünümüne sahip olacaksınız.

Tedavi süresi boyunca ise bazı durumlara dikkat etmeniz gerekmektedir. Uygulanan bu braketler etrafında besin artıkları daha çok birikecektir. Bundan dolayı ağız bakımınıza daha dikkat etmeniz gerekecektir. Bunun için ise doktorunuzun önereceği diş fırçası, diş macunu ve özel braket temizleyicilerini kullanmanız gerekmektedir. Eğer bu uygulamaları yapmazsanız hem tedavi sonunda sararmış hem de zarar görmüş dişlerle karşılaşırsınız. Hem tedavi süreniz uzar hem de ortodontik tedavinizin ardından bir de diş beyazlatma operasyonları yaptırmak zorunda kalırsınız. Zaten zorlu ve uzun bir süreçten çıkmış hem de yeni bir tedavi sürecine girmek istemiyorsanız kesinlikle doktorunuzun tavsiyelerine uyun.

Diş teli tedavisini ülkemizde birçok farklı noktada yaptırabilme imkanına sahipsiniz. Karşınızda bu kadar çok seçeneğin olması ise avantajlı olduğu kadar da karar verilmesi zordur. Çünkü usta bir işçilikle gerçekleştirilen bu tedavide, tedavi sonucunu etkileyen temel faktör doktorun başarısıdır. Kusursuz şekilde yerleştirilen braket ve teller başarılı sonucu da beraberinde getirecektir. Eğer dişlerinizde diziliş bozuklukları, çapraşıklık ya da ağızda kapanış bozukluklarından kaynaklanan sorunlar yaşıyorsanız en kısa sürede bir ortodonti uzmanına başvurmanız ve tedaviler hakkında bilgi almanız gerekmektedir.

Bir önceki yazımız olan Diş Beyazlatma başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.