protez diş
Zirkonyum Diş
29 Aralık 2016
implant diş

İmplant Diş ( Ağrısız 5 Dakikada )

Gülümsemenizle beraber ortaya çıkan dişlerinizin bakımlı bir görünüşe sahip olması oldukça önemlidir. Çünkü bakımlı ve de inci gibi parıldayan dişlerinizle, sosyal hayatınızda diğer kişiler tarafından size gösterilen saygı artar. Bunun yanı sıra da beyazın saflığı sembol ettiğini düşünürsek, bembeyaz dişlerinizle ortaya çıktığınızda hakkınızda ne kadar iyi düşüncelerin olacağı aşikardır. Ne yazık ki bazı nedenlerden dolayı insanlarımız diş kayıpları veya herhangi bir dişlerinin bitim yerinde diş eti rahatsızlıkları çekmektedir. Bunun nedenlerine bakacak olursak, implant diş bakımlarına gereken önemin verilmediğini görürüz. Çünkü dişlerimizle beraber gün içerisinde birçok besin öğütüyor ve dişlerimize zarar veriyoruz. Bu zararlar öncelikli olarak renk kayıplarıyla kendini belli eder. Ağızda ve diş aralarında biriken besin artıkları temizlenmediği taktirde ise öncelikli olarak ağız kokusuna neden olmaktadır. Bu ise insanları sosyal hayatlarından uzaklaştırmakta ve yalnızlaştırmaktadır. Beraberinde oluşan diş taşı ve plak oluşumu ise dişlerde baskıyı artırmasının yanı sıra diş çürümelerine neden olur. Çürüyen dişlerin yarattığı estetik bozukluk ve de ağrılı süreç, yalnız ve yalnız sorunlu dişin çekilmesiyle ortadan kaldırılabilmektedir.

Bu ve bunun gibi nedenlerden dolayı kişilerin yaşadığı diş kayıpları kimi zaman da genetik nedenlerden dolayı olmaktadır. Bu gibi durumlarda bir diş hekimine başvurmanız sizlere birçok tedavi yöntemini öğretecektir. Yıllardan beri kullandığımız ve belkide kullanıcı sayısının milyonlara ulaştığı klasik diş protezleri bunlardan sadece birisidir. Klasik diş protezinin yeterli olmadığı noktalarda ya da hastaların daha kullanışlı ve sağlam bir dişe sahip olma istekleriyle beraber implant diş tedavisi de uygulanabilmektedir. Adından yeni yeni söz ettiren bu tedavi, başarı oranı yüksek ama uzun süreli bir tedavi yöntemidir. Uygulanan hastaların yaklaşık olarak yüzde doksan sekizinde başarılı sonuçla bu tedavi uygulanmıştır. Herhangi bir alt ya da üst yaş sınırı olmayan bu tedavide iki şart bulunmaktadır. Birinci şart kişilerin kemik gelişimlerini tamamlamış olmaları, diğeri ise hastaların çene kemiklerinin bu tedavi için uygun olmasıdır. Bu tedavide başarı oranını etkileyen en önemli faktör, hastaların çene kemiklerine yerleştirilen implant diş olmaktadır. Bu implantlar diş kökü görevi göreceğinden dolayı, çene kemiği tarafından tutulur ve çok sağlam bir tedaviyi bizlere sunmaktadır. Söz edilen bu implantlar, belirli bir boyuta sahiptir. Bundan dolayı kişilerin çene kemiklerinin bu implantları kaldırabilecek boyuta sahip olmaları gerekmektedir. Vidalı diş uygulaması iki aşamada gerçekleşir. Birinci aşamada hasta bir cerrahi operasyon geçirir. Kısa süren bu cerrahi operasyonda hastanın çene kemiğine implant adı verilen parçalar yerleştirilir. Tedavinin birinci aşamasını oluşturan bu durumun ardından tedavi yaklaşık olarak 2 aylık bir bekleme süresine girer. Bunun amacı; çene kemiğine yerleştirilen implantların vücutla uyum sağlaması ve kemikleşme sürelerinin sağlanmasıdır. Kemikleşen implantlar daha sağlam şekilde çene kemiğinde yer alacağı için, hastanın sahip olacağı yeni dişlerde bir o kadar sağlam olur.

Tedavinin ikinci aşamasına gelinmesi üç ya da dört aylık bir süreyle mümkün olur. Son aşamada ise hastanın çene kemiğine yerleştirilen implantlara kalıcı dişler uygulanır ve tedaviye son verilir. Vidalı diş tedavisinin görülen herhangi bir yan etkisi yoktur. Kişilere tedavinin uygulandığı ilk günün akşamı küçük şiddette ağrılar görülmüştür ve bu ağrılar küçük dozda ağrı kesicilerle giderilebilmektedir. Kullanıcı sayısı büyük rakamlara ulaşan bu tedaviyi yaptıran hastalara yönelik yapılan anketlerde çok ilginç bir durum ortaya çıkmıştır. Bu tedaviyi uygulayarak sorunlarından kurtulan kişilerin tekrar böyle bir sorunla karşılaşmaları halinde yine bu tedaviye başvuracaklardır. Hastalara estetik görünüşün yanı sıra sağlamlığıyla, bu tedavi adından çokça söz ettirecek.

Bir önceki yazımız olan Protez Diş başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.