lazer implant
26 Aralık 2016
Ağrısız Diş Çekimi
26 Aralık 2016

Ortodonti Fiyatları Neye Göre Değişir?

Ağız yapısında meydana gelen bozukluklar, ortodonti tedavisi fiyatları hakkındaki temel bilgiler kişileri gerek fiziksel gerekse psikolojik anlamda etkilemektedir. Çene ve yüzde oluşan iskeletsel bozuklukların giderilmesi için yapılan tedaviler sonrasında ortaya düşünülenden de etkili sonuçlar çıkmaktadır. Bu sorunların nedeni ise genel olarak birbirinden farklıdır. Kalıtımsal ya da yapılan yanlışlıklar sonrasında meydana gelen olumsuz durumlar ilk başlarda insanlara çok ciddiymiş gibi gelmez. Çünkü onların yemek ve konuşma ihtiyaçlarını herhangi bir sorun olmadan gideriyorlar. Böyle olunca da ekstradan bir tedavi yaptırmak da istemiyorlar. Halbuki erken dönemlerde sorunların belirlenmesi, ortodonti tedavisi fiyatları konusunda çok daha düşük oranlarda tedavilerin yapılmasına imkan tanımış olacaktır.

Bunun en büyük nedeni ise sorunların giderilmesi adına verilecek kararın gecikmesi sonrasında ise normalde tahmin edilenden kısa bir süre içerisinde yapılabilecek, bunun ardından da insanlar hiçbir şekilde sorun yaşamadan bu tedavileri yaptırmaya imkanları olacaktır. Ancak zamanın ilerlemeye başlaması ile birlikte ağız ve çene yapısındaki değişimler ciddi oranda etkilemektedir. Bu değişimlerin birçok farklı nedeni bulunmaktadır. Kimi zaman genetik olarak ortaya çıkan bu nedenler, kimi zaman ise gelişim esnasında yapılan yanlışlıklar sonrasında görülmektedir. Dişlerde ve çene yapısında oluşan bu durumlar genel olarak çapraşıklık olarak da ifade edilmektedir. Çapraşıklığın durumuna bağlı olarak ucuz ortodonti fiyatlarında değişimler meydana gelmektedir. İnsanların büyük bir kısmı neden tedaviye ihtiyaç duyduklarını bilmezler.

Meydana gelen çapraşıklık sonrasında dişler istenildiği gibi temizlenemeyecektir. Çünkü hangi tarz bir diş temizleme yöntemi kullanılırsa kullanılsın fark etmez, dişler tam olarak temizlenmeyecektir. Üstelik temizlenmeyen noktalarda diş taşları oluşacaktır. Çene bölgesinde meydana gelen sorunların ardından ise kişilerde katlanılamayacak tarzda şiddetli ağrılar meydana gelebilir. Fonksiyon yetersizlikleri sonrasında ise insanlar kendilerini gerek fiziki gerekse psikolojik anlamda yetersiz hissetmeye başlayacaktır. Tedavi süreci ile alakalı olarak insanların ortodonti tedavisi fiyatları sonrasında merak ettiği şeylerden bir diğeri ise tedaviye ne zaman başlanacağı konusudur.

Bu konuda insanlara genel olarak bir yaş sınırlaması konulmaz. Ancak doktorların tavsiyesi, ilk kalıcı dişlerin çıkmaya başladığı dönemlerdir. Yani 7 yaşından sonra eğer ki çocukların ağız ve diş yapılarında sorunlar oluşmuşsa, hiç vakit kaybedilmeden tedaviye başlanabilecektir. Fiyat konusunda ise pek çok farklı değişken ortaya çıkmaktadır. Bunların başında, ise üst ve alt çene bölgesinde oluşan sorunların büyüklüğüdür. Bazı durumlarda çene bölgesindeki sorunlar tahmin edilenden çok daha kısa sürelerde çözüme ulaştırılacak bir şekildedir. Dolayısıyla yaklaşık 1 sene içerisinde bu kişilerin tedavileri tamamlanmış olur. Lakin kimi zaman sorun düşünülenden de ciddi düzeydedir. Bu aşamada diş doktorları öncelikli olarak sorunu tam olarak belirleyecek, sonrasında da en uygun tedaviye vakit kaybedilmeden başlanabilecektir. Ancak bu aşamada dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan bir tanesi ise doğru diş doktorunun seçilmesi. Çünkü bu tedaviyi her diş doktoru yapamaz.

Konu ile alakalı doktora eğitimini başarılı bir şekilde tamamlamış olan kişiler tedaviye başlayabilecektir. Ortodonti doktoru seçiminin yapılmasının sonrasında ise öncelikli olarak diş doktoru hastanın ağzındaki sorunu belirlemek adına röntgen çekilmesini isteyecektir. Sonrasında ise çene bölgesinde herhangi bir baskının olup olmadığı, dişlerin yapısı, alt ve üst çenenin birbiri ile olan uyumu gibi konulara dikkat edilecektir. Bu tarz tedavilerde diş doktorlarının temel amacı dişlerin hiçbir sorun yaşanmadan uzun zamanlar boyunca kullanılmasıdır. İnsanlar genel olarak bu tarz fiyatların çok yüksek olduğunu düşünüyorlar. Ancak günümüzde artık en uygun fiyatlara diledikleri zaman tedaviye başlayarak dişlerini istedikleri başarılı görüntüye ulaştıracaktır.

Bir önceki yazımız olan Lazerle İmplant Diş başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.